maanantai 16. heinäkuuta 2012

Meikän näkökulma

6.50

Herätyskello soi. Silmät hädintuskin auenneena länttäsen tuon ikivanhan, äidiltäni saamani rotiskon salamannopeasti pois päältä, ihan vaan että puhelin voisi alkaa pirisemään omaa herätystään heti perään. Olen niitä ihmisiä jotka sammuttavat herätyskellon unissaan, pakko pitää kahta.

Avaan silmäni ja pyyhin yön aikana kertyneet rähmät naamasta, perhanan piilarit. Nappaan vaatteeni lattialta ja hiivin hiljaa ulos etten herätä tyttöjä. Päähäni pamahtaa joka-aamuinen päähänpisto. Kahvia. Kävelen keittiöön ja isken keittimen päälle. Onneksi laitamme aina illalla kahvit valmiiksi, aivoni eivät kykenisi hahmottamaan kahvinkeittoon vaadittavaa prosessia tähän aikaan aamusta. Kahvinkeittimen poristessa "iloisesti" keittiössä pyörin itse ympäri asuntoa kuin helmikana ostoskeskuksessa. Kaikki on aina hukassa, ja kun vihdoin onnistun pukemaan päälle, pistämään naamaa vähän kuntoon ja saamaan kahvit termosmukiin, huomaan että kello on jo 7.15, bussi lähtee 7.23. Vittu. Taas tuli kiire.

Joka-aamuinen näkymä, vaihtuispa edes mainokset useammin.
7.50

Pitkän tappelun jälkeen saavun vihdoinkin Herttoniemeen. Jokapaikassa hoilotettu siitä että metro ei vähään aikaan kulje Ruoholahti-Kulosaari-väliä, mutta enpä olisi arvannut että en itse pääse Vuosaaresta kuin Itikseen. Matkakortistakin aika loppunut, omaa tyhmyyttäni en muistanut sitä viikonloppuna ladata, ja kävi vielä ilmi että kännykkälippu ei käy tahtomaani bussiin. Rehti dösäkuski kuitenkin päästi tämän kerran kyytiin. Olinko mä oikeesti niin lannistuneen näköinen? Pyörähdän nopeasti vielä kaupassa nappaamassa tölkin energiajuomaa ja roiskeläpän lounasta varten, terveellinen ruokavalio kun on kaiken a ja o.

TEINIPOSE OMG SWAG YOLO!
8.00-16.00

Ne kahdeksan tuntia päivästä jotka vietän töissä menee yllättävän nopeasti, täytyy myöntää. Ihan eri luokkaa kuin aikoinaan Inexillä. Ja mäkkärissä? No, oli ihme jos edes sai kahdeksan tunnin vuoron. Täällä päivissä on mukavasti vaihtelua, ja ylimääräistä piristystä päivään tuo mm. 9gag, Skypessä Iinan kanssa jauhaminen sekä WhatsApp:issa kavereiden kanssa perustettu "Spämmi"-ryhmä, jossa keskustelut heittelevät syvästä netistä nostalgiaan ja peleistä "kuvaa-mitä-näet"-teemoihin (kts. kuva alhaalla). Jätkien kanssa heitetty läppä on ehkä vähän ala-arvoista, mutta onpahan ikäistäni seuraa, nimimerkillä meidän osaston toiseksi nuorin. Mut mitä tulee mun työtoimenkuvaan, en oikein tiedä mitä mä kertoisin, mä puhun paljon puhelimeen. That's about it.

P.S. En ole minä, en omista Crocseja.
16.00

Sama julkisen liikenteen rumba toistuu duunin perään. Voi jeesus ku sais sen auton hankittua joskus. Ei tarttis hikoilla ahtaassa busissa jossa joku ruoka-aikaan kotona ollut täti yskii limaa niskaan. Kauppareissutkin olisivat huomattavasti mukavampia. Ehkä sitten joskus.

Iina tulee usein vastaan Vuosaaren päässä neidin kanssa, ja käydään koko perhe kaupassa. Tai no, Iina käy kaupassa, mä "käyn kaupassa". Toisinsanoen, Iinalla on ostoslista, ja kulkee tietäväisesti hyllyltä toiselle poimimassa kaiken tarpeellisen. Minä pysähdyn aina lähitietämille leikkimään neidin kanssa. Tulee aina snadi ikävä päivän mittaan. Piristää aina huomattavasti päivää ku perheen tytöt seisoo metron ulkopuolella odottomassa, kummallaki hymy korvissa asti. Tulee välillä semmonen olo et onko mun naamassa jotain outoa ku niin hymyillään, mut kai niistä on oikeesti kiva nähdä mua, tiedä häntä.

Isin sohvaperuna. <3
17.00

Vihdoinkin kotona, reilut kymmenen tuntia päivästä vierähtänyt. Iina laittaa ruokaa ja minä leikin Tiaran kanssa. Kyllä mäkin autan ruuanlaitossa aina kun mahdollista, mutta Iina on meistä tässä asiassa se taitavampi. Mulla se menee lähinnä siihen että pilkon vihanneksia. Yhdeksän kertaa kymmenestä mä oon se joka hengaa keittiössä veitsi kädessä. Loppuilta meneekin sitten syödessä/siivotessa/telkkaria katellessa/neidin kanssa leikkiessä, milloin mitenkin. Nyt kun salkkaritkin on kesätauolla niin ei meillä ole mitään varsinaista suunnitelmaa illoille. Tehdään mitä tehdään, normaaleja ihmisiä mekin ollaan, ainakin melkein.
YOLO!
~20.00 ->

Neiti painuu pikkuhiljaa pehkuihin, ja ekaa kertaa mun päivän aikana on ihan oikeasti rauha, jos ei kiireisellä toimistolla tapahtuvaa lounastaukoa lasketa. Iltasin me katellaan Iinan kanssa joko sarjoja tai leffoja, tai sit mä saatan istahtaa koneelle pelaamaan. Väännetään ehkä jotain iltapalaa jos tekee mieli. Ei meillä mitään sen kummempaa tapahdu. Iina vääntää blogia, minä kiroilen natseille, Iina puhuu äitinsä kanssa, minä hakkaan näppäimistöä niinku se ois mulle velkaa rahaa, Iina haaveilee uudesta sohvasta ja vaatteista, minä kaivan nenää bikineissä. (Niitä ihkuja biksuja saa muute henkkamaukalta, vaikka ne nyt onki vähän last season, siis mä oon niin hipster! <3)

Jossain vaiheessa mä saatan ruveta vinkumaan siitä että nukkuakki pitäisi, mut sit mä kuitenki innostun kattomaan jotain telkussa pyörivää leffaa ja Iina kuittailee mulle loppuillan siitä että "nooo mihis se sun väsymys hävis". Minkäs minä itelleni mahdan, paha tapa toi nukkumisesta käninä mut sellasta se on. Puolenyön holleilla mä viimestään luovutan, suostuttelen Iinanki nukkumaan, työnnän nappikuulokkeet korviin ja sammun yhtä nopeasti kuin Kauniaisten paikallinen juoppo, jolla oli tapana esitellä sukukalleuksiaan ohikulkeville junille.

Moi, mä oon Otto, Iinan avopuoliso/kihlattu/arkkivihollinen raha-asioissa, ja tällanen on mun päivä. Enkä mä vois olla yhtään onnellisempi.

105 kommenttia:

  1. Kuka tän idean nyt keksikään, oli oikeesti nero ! Oli tosi mielenkiintosta lukee tää ja välillä rupes vähän naurattaakki. Pääsenpähän hyvällä mielellä lähtemään iltatöihin ! kiitos tästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nerosta kaukana, mut kiitos kuitennii, kiva jos kelpasi. :D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Thääänks, mä teen tätä nii harvoin et pakko ku kerran tekee ni tehä kunnolla. :D

      Poista
  3. ihanaa pussunmussun x>

    VastaaPoista
  4. Iina poltaks enää?

    VastaaPoista
  5. huippu! Luvin eka vähän aikaa ja ihmettelin lausetta "ettei tytöt herää" ja "myöhästyn bussista" ennen kuin tajusin että kyseessä Oton kirjotelma sen päivästä :D Ennen tuota oivallusta mietin keitä teillä on oikein kylässä kun viime kirjotuksessa oli vaan mainintaa että Iinan äiti ja serkku tulee jonkin ajan päästä (en muista tarkkaa aikaa) että wtf ja sama oli bussin suhteen että wtf mihin Iina menee oikein noin aikasi :D Sori Otto,taas sun miehuutes tais saada pienen kolauksen :( tosin mun osalta se ei ollu tarkotuksellista mun aivot vaan sytyttää hitaasti:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki ihmettelin, että mihins se Iina on lähdössä :D

      Poista
    2. Mäkään en hokannu eka :DD Mut Otto kirjotit tän postauksen tosihyvin! Tätä oli tosi mukava lukea :) Naurattiki välillä ! :D

      Poista
    3. Eiköhän mun viimesetkin miehekkyyden rippeet oo tässä pikkuhiljaa kuihtuneet olemattomiin. ;< Mä joo vähä arvasin et tää saattaa aiheuttaa vähä tätä, tajusin vast ku olin kirjottanu loppuun et missään ei ollu semmosta "moi Otto täällä"-kohtaa, sori. :D

      Poista
  6. otto sun täytyis perustaa oma blogi tai kirjottaa vitsikirja, oli kyl naurussa pitelemistä tätä luin!:D Kyl mullaki ois hymy korvissa jos tulisin sua vastaan bussipysäkille, Iina saa olli onnellinen susta :)

    VastaaPoista
  7. otto sun täytyis perustaa oma blogi tai kirjottaa vitsikirja, oli kyl naurussa pitelemistä tätä luin!:D Kyl mullaki ois hymy korvissa jos tulisin sua vastaan bussipysäkille, Iina saa olli onnellinen susta :)

    VastaaPoista
  8. otto sun täytyis perustaa oma blogi tai kirjottaa vitsikirja, oli kyl naurussa pitelemistä tätä luin!:D Kyl mullaki ois hymy korvissa jos tulisin sua vastaan bussipysäkille, Iina saa olli onnellinen susta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ainaki se väittää olevansa. :D Aina mukava ku saa porukan hyvälle tuulelle, kyllä mä muuten varmaan kirjottelisinki omaa blogia mut ku oon vaa niin laiska, tännekki kirjotin viimeks reilu puol vuotta sitten. :D

      Poista
  9. "minä kaivan nenää bikineissä" AAAAAAAAAAAaahahahhaaa tää oli paras!! :D:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No perkele, MINÄ TEEN VAPAA-AJALLANI MITÄ HALUAN noeivaa. :D

      Poista
  10. tää oli tosi hyvä postaus :-) hyvä otto!! toi ihan viimeinen pätkä, ihanasti sanottu.

    VastaaPoista
  11. Tää oli ihan paras! :D Mä kyllä tajusin heti ekasta lauseesta ettei tää oo Iinan kirjoittama, Iinalla kun on kyllä erilainen kirjoitustyyli :)

    Ja repesin niin tälle "minä kaivan nenää bikineissä. (Niitä ihkuja biksuja saa muute henkkamaukalta, vaikka ne nyt onki vähän last season, siis mä oon niin hipster! <3)" :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. itte kans tajusin heti

      Poista
    2. Joo meil on "vähän" erilaiset kirjotustyylit, kyl sen siitä aina aika nopee huomaa. :D Ja joo oli pakko laittaa se kohta ku sitä niin on täällä kommenteissa käsitelty. :D

      Poista
  12. Mä luulin et Iina kirjotti tän, siis tos alkua ku luin :D. Sit toi et "ettei tytöt herää" ni ajattelin et söpöä, se sanoo ottoa tytöks :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahahh ei helvetti :DDD 3 suloista tyttöä saman katon alla <3 Naurut:D

      Poista
    2. ...jaaa sinne meni mun miehisyys, perhana. :D

      Poista
  13. Tosi kiva postaus! Hyvää vaihtelua ois jos tämmösiä aina välillä tänne tupsahtais. Muutenkin hienosti kirjotettu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tarkotus on aina kirjotella useemmin, se vaan jotenkin aina unohtuu. :D Jos vaikka saisin uuden aikaseks ennen seuraavaa puolenvuoden rajapyykkiä.

      Poista
  14. Kun eka aloin lukemaan olin et mitäs hittoo, mut sit tajusin, et tää onkin oton kirjottama:D

    VastaaPoista
  15. päivän naurut! :DD Otto piristit mun päivää :)Lisää potauksia otolta tänne, vaikka sileen kerran kuussa :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla. :D Mut joo ei onnistu noin usein, Iina sanoo samaa mut siit on mulle "liikaa vaivaa" duunin, Tiaran ja mun olemattoman sosiaalisen elämän ohessa. Kyl mä yritän kirjotella useemmin mut kerran kuussa on vähän turhan optimistinen tavote. :D

      Poista
  16. hyvin kirjotettu! :)

    VastaaPoista
  17. kaivan nenää bikineissä :DDDDDDDD kiva ku jotkut jotka ei oo lukenu kommentteja nii ei tajua tota :DDDDD saattaa pitää ottoa vähä erikoisena XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii muute :DDD mitähä ne tosta aatteli!!

      Poista
    2. Joo no se nyt on ihan yleinen harhaluulo, mul on jännä huumorintaju. :D

      Poista
  18. Aivan mahtava! Eikä, Otto sun pitäis kirjottaa omaa blogia tms.. :) En eka tajunnu et kuka kirjottaa. On Iinalla kyllä syytä siihe onnellisuuteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan mulla jossain se mun blogintynkä jota alottelin vuonna nakki ja kives, siihen se jäi. Varmaa jäis uuski jos tekisin. :D

      Poista
  19. Mainio kirjoitus! :-) Oton täytyis kirjoittaa tänne useamminkin. :D

    VastaaPoista
  20. ihan mahtava postaus, hyvä otto! muutenkin, ootte ihania koko porukka <3 kyllä näkee, kuinka paljon otto teitä rakastaa!
    ~ treen neiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eihän nuita kahta voi olla rakastamatta, on ne senverta sulosia. :D

      Poista
  21. aivan järkyttävän hauska ja ihana postaus,lisää vaan näitäkin,tuo vaihtelua (-: Ootte kyl superihana perhe,kaikkea hyvää teille ! <3

    ps. Otto kirjotti mieheks tosi hyvin :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei me miehet ihan toivottomia tapauksia olla. :D Pyrin kirjottamaan useemmin, jos onnistuu. :D Ja kiitos samoin!

      Poista
  22. Vastaukset
    1. Mä oon niin vitun äijä, varsinki mun bikineissä!

      Poista
  23. Ihana kun tästä oikein huokuu teidän perheen onni! Tulee itsellekin sellainen olo, että kaikki on hyvin :)

    ps. 9gag!!!<3

    VastaaPoista
  24. Viimeinen lause sai melkein kyyneleen silmään :') <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No pitihän sitä nyt jotain siihen loppuun keksiä. :D

      Poista
  25. Mummo kommentoi; fiksuja nuoria ihmisiä. Mukavaa vaihtelua sarjassa nuoret äidit. Tuli hyvä mieli lukiessa näitä postauksia - ei kaikki olekaan pelkkää angstia ja v...a. (Uskallanko sanoa...kyllä koulutus/sivistystason huomaa.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei oo angstia ja vittua ei, eiköhän se teinivaihe ole meillä jo jonkun matkaa menneisyydessä. Kiva että tuli hyvä mieli.

      Poista
  26. Siis ihan superhyvä! Olis kiva nähä tämmönen samantyylinen postaus Iinan ja Tiaran silmin. :)

    VastaaPoista
  27. mietin aluksi et mitä onko iinalla piilari, mut sit aika heti tajusin et hei tää on oton kirjotus :D Lisää vaan tämmösiä tänne!

    VastaaPoista
  28. Totaali repeäminen nenänkaivuusta bikineissä kohdassa. :D Tosi hyvä postaus! Pointsit!

    VastaaPoista
  29. Oiiiiii HYVÄ OTTO!!! :) ihana postaus!! tulukaa taas käymääN!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tullaan joo, jos mäki saisin vaikka hanurini ylös sängystä ens kerralla. :D

      Poista
  30. Otto on kyllä niin ihana!! :D

    VastaaPoista
  31. tälläset postaukset on parhautta!
    te ootte niin söpösulonen pari ja siis en voi sanoin kuvailla.
    ihanat (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän Iina, ainaki toivottavasti, ole meistä se söpösulosempi osapuoli. Kärsii hei mun miehekkyys täällä. :D

      Poista
  32. Vastaukset
    1. Todellaki oon! :D Tulkaapas Anne nyt pian tänne, alkaa olee ikävä koko perheellä!

      Poista
  33. '...ja tällanen on mun päivä. Enkä mä vois olla yhtään onnellisempi.' okei, ihana postaus! kirjottele useemmin :--)

    VastaaPoista
  34. Haha, tää oli kyllä hauska! :D Iina, miehelläs on sana hallussa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja siitä saan kiittää Juha Vuorista, sekä Pasaa ja Atpoa. \o/

      Poista
  35. Haha, kui hyvä postaus ! Mukava ja hauska isäntä teijän perheessä ja mahtava kirjotustyyli. :D Hienoo Iina, että päästit Oton kirjottelee tänne, oli kyllä päivän piritys :D Ootte koko perhe kyllä niin huippu mahtavii, parasta kesää teille (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin sinne. :D Iina nyt päästäis varmaan useamminki mut mulla tuppaa tyssäämään toteutusvaiheeseen. :D

      Poista
  36. tää oli helkkarin hyvä ! otto kirjotteleppa useammin tänne iinan blogiin.
    ja iina, mä oon vähän kateellinen sulle. oispa mullaki tollane mies :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritetään. :D Ja ei kannata olla, en mä nyt oo mitenkään kovin poikkeava muista miehistä. :D

      Poista
  37. Ottoo! Tää oli ihan paras! Mutsin tylsää iltaa on jälleen piristetty täällä, ootte Iinan kanssa ihania! :)
    -R

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, kiva kuulla, aina jees ku saa muille hyvän mielen. :D

      Poista
  38. Tää oli oikeesti hyvä, piristi kivasti tätä iltaa vai yökö jo on kuitenki ! Sai nauraa vedet simmuissa sulle bikineissä otto :)

    VastaaPoista
  39. Minkä tyylistä työtä teet ? :)

    VastaaPoista
  40. Aaaaaaw! Tää oli ihan huippu idea! Mä niin pystyin tyyliin kuulemaan Oton äänen, siis sillai, ku se lukis tota :D cool. ♥

    VastaaPoista
  41. ihana kun oikein huomaa miten paljon otto rakastaa teitä tyttöjä :-)

    VastaaPoista
  42. Koko blogin hauskin postaus! :D Ja tuo viimeinen lause... :')

    VastaaPoista
  43. Ku luin tämän eilen olin silleen mitä mihin se Iina lähtee ja keitä tyttöjä se ei saa herättää? :D Nii jotenki jännästi ajattelin että se puhuu sen opiskeluajoista että se olis asunut kavereitten kanssa tai jotain... :D Hyvä minä! :D

    VastaaPoista
  44. Hahahaha :DDD

    Otto oot paras :DDDD!

    ps. millo tuutte kylään?

    t.karo&joni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää tulla käymään täs joku päivä, jonkuverran duunia nyt pari viikkoa mut sen jälkeen sit. :D

      Poista
  45. Otto on hieman veljeni tapainen (ja serkkuni näköinen, joka on MIES ;D) eli sarkastisella huumorilla varustettu, ihan söpö, mutta eroaa siinä, kun pystyy sanomaan julkisesti ja suoraan ikävöivänsä perhettä ja olevansa onnellinen. Se on mun mielestä todella hieno piirre miehessä, eikä vie cool:iutta (<--vitsit mikä sana) yhtään pois päin vastoin.
    Eli oli ilo lukea ja naurahdella yhdelle arkipäivälle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sarkasmi. <3 Ja pitäähän sitä miehen olla aito. Jos multa kysyy ni se on yks isoimpia eroja miehen ja pojan välillä. Ja joojoo hyvähän mun on sinänsä sanoa, vittu 22v, mut, you know. :D Ja kiva et kelpas. ^^

      Poista
  46. tää oli aivan huippu! :)

    VastaaPoista
  47. Tää oli hauska, toivottavasti munkin mies joskus kirjottelee tämmösiä! :-)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi♥